Pages

Cari apa der ?

Sunday, 26 February 2012

manusia kejam !

Assalamualaikum,


            Sedihnya hatiku tatkala membaca post di fesbuk tadi. Kenapa kejam sangat manusia sekarang ni ! T.T nak kata diorang tiada perasaan ? kau boleh pula rasa sakit, marah, menangis. Cuba kau letakkan diri kau di tempat dia. Mesti sakit kan ?

            Nama sahaja manusia yang mempunyai akal dan perasaan tapi tak tahu nak gunakan. Agaknya akal kat lutut, itu yang biul akal. 

                         *Terukkan manusia zaman sekarang ? ni nena tolong translate kan.

            Ibu kucing berterusan menjilat kucing, dengan harapan ia akan memulihkan mereka. Menurut keluarga angkat kucing sesat, pada tarikh 11 ( tidak dinyatakan bulan dan tahun ) dan waktu pagi, mereka terdengar laungan tragis kucing. Mereka bergegas turun untuk menemui empat ekor anak kucing sesat ini dan telah mati. Anak kucing itu diletakkan di hadapan ibu kucing.Badan anak  kucing itu telah ditutup dengan lubang peluru, serta darah di seluruh badan anak kucing itu. Salah satu daripada anak kucing itumempunyai leher yang diikat dengan tali dan memanjang, dada yang dipotong dan terbuka, serta hati yang terdedah, manakala tiga kepala kucing yang lain dipijak.

Tak tahu lah kenapa dengan manusia zaman sekarang. Mereka merasakan dengan berbuat begini dapat memuaskan keinginan untuk seronok. Kalaulah kucing tu boleh bercakap, tentu dia menyuarakan haknya juga. Tak kesian ke anda dengan nasib kucing ni. Jadi marilah bersama kita hentikan penderaan terhadap haiwan yang tidak bersalah. Orang yang melakukan perkara sebegini terhadap haiwan ini, patut dikenakan tindakan undang-2. Tindakan yang sewajarnya dengan nasib yang menimpa haiwan yang didera.

p/s : saya pencinta kucing, terkilan tak dapat buat yang sewajarnya :’( ( mudah-2 an mereka ditimpa balasan yang setimpal, amin ! ) kalau nak share, klik <3 cats



Comments
5 Comments

5 pembaca TERHEBAT !:

komen anda sangat dihargai :)

hak milik sepenuhnya nur ainatul mardhiah