Pages

Cari apa der ?

Thursday, 28 June 2012

PRIHATIN LAH !


Assalamualaikum,

            Miaw / miow / meow ? err, mana satu yang betul ni ? pening pulok kepala ni bila fikirkan bunyi sebenar kucing. Sebut fasal kucing, siapa tak tau haiwan comel ni kan ? pasti ramai yang dah bayangkan kucing belaan masing-masing. Itu kalau anda membela kucing ? terdapat juga orang yang alergik pada kucing macam Nena ni ^^ v alergik dengan bulu kucing, tapi Nena peduli apa. Yang penting kucing tu tetap Nena peluk ! wee ~ :D

            Rasa kesian pulok bila tengok kucing-kucing yang berkeliaran di jalan raya, kedai makan dan lain-lain tempat. Kadang-kadang nampak jugak kucing yang tempang, sakit, dan luka serta kurus kering. Rasa macam nak bela je semua kucing yang ada kat Malaysia ni, tapi Nena bukannya DATUK/DATIN nak buka rumah kucing. Tak mampu nak jaga kucing yang entah berapa puluh ribu agaknya. *anggaran jer :)



            Setakat yang mampu Nena buat, cuma bagi kucing makan je bila nampak mereka berkeliaran. Itu pun jika mereka bernasib baik kalau masa itu ada makanan pada Nena :’) TAPI ! ada juga yang kurang PRIHATIN terhadap haiwan ni. Tak kurang juga mereka menganiayai kucing tersebut. Contohnya macam mereka yang geli terhadap KUCING ? kalau ye pun geli, jangan lah sampai kau TERAJANG kucing tu sampai patah kakinya. Tempang jadinya kucing tu. Memang tak berperikemanusiaan langsung ! HUH ! GERAM betul Nena dengan manusia macam ni. Cuba kalau diorang di tempat kucing tu. Mesti dimaki agaknya.

            Walaupun anda tak suka macam mana pun pada kucing, TOLONG lah. Ulang lagi sekali, TOLONG lah, ada sifat EMPATI dalam diri tu. Kalau depan kekasih boleh sopan-sopan, depan makhluk lain mesti lagi sopan. Jangan nanti di akhirat kau jadi bahan cercaan !

p/s : kucing, binatang kesukaan Nabi s.a.w
Comments
4 Comments

4 pembaca TERHEBAT !:

  1. herm, memang kejam sape yg suka aniaya kucing tu..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah .sangat kejam bagi Nena ouhh :(
      ada balasannya nanti :)

      Delete
  2. Suke kucing tp sye x mampu nak jaga dia n sye pun allergic jugak ngan bulu dia -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee ~ bila dah alergik memag rasa tak selesa kan ? ^o^

      Delete

komen anda sangat dihargai :)

hak milik sepenuhnya nur ainatul mardhiah