Pages

Cari apa der ?

Tuesday, 24 December 2013

Changelah


Assalamualaikum,

Aku nak kongsi dengan korang apa yang aku lalui kat dunia ni.

Pagi- bangun/gosok gigi/solat Subuh/mandi/joging
Tengahari- balik joging/mandi/makan/solat Zohor/tidur/bangun/solat Asar
Malam- mandi/solat Maghrib/makan/solat Isyak/tidur

          Kau cari mana benda yang sama aku lakukan. Banyak kan ? semua ni takde kaitan sebenarnya. Saja bagi korang baca benda merapu, sebab aku kaki merapu. Cerita sebenar pasal penduduk mesia ni. Aku tak tahu nak terangkan pada korang perihal ni sebab aku pun penduduk mesia juga *jangan buat-buat tak faham ape kejadahnya MESIA tu. Aku cungkil otak kau bagi makan kucing aku nanti.

          Adakah pemandu mesia ni memang suka cari pasal dengan pemandu lain ke camne? Atau lebih tepat lagi, TAK PAKAI TALI PINGGANG KELEDAR. *pelik semacam je bila caps lock. Kalau hangpa semua perasan lah kan, manusia ni sangat tak rajin pakai seatbelt. Tangan macam tornado pun bila nampak abang hensem spek hitam segak menawan sambil jari memegang buku 555 dan pen.

          Kau pernah buatkan? Jangan risau, kita serupa tapi berlainan jantina. Mereka anggap perkara ni biasa je. MEMANG lah sebab kau belum kena saman. Tak gitu? Bila dah kena nanti, tau pula melenting. Haaa

          Aku menyeru kepada semua penduduk mesia ni, BERUBAHLAH. Kalau kau sendiri tak ubah diri kau, sampai ke tua perangai dok gitu juga.

p/s: kalau kat sekolah dah biasa tak ikut peraturan kecil, apatah lagi peraturan akhirat

0 pembaca TERHEBAT !:

Post a Comment

komen anda sangat dihargai :)

hak milik sepenuhnya nur ainatul mardhiah