Pages

Cari apa der ?

Thursday, 10 April 2014

Resepi: Chicken Chop


Assalamualaikum,

Kali ni Chef Dena nak kongsi resipi pasai ayam. Kau agak buat chicken chop tu senang ke susah? Bagi aku, semudah pakai selipar. Easy right bila nak pakai selipar jepun. Sarung gitu je.

CHICKEN CHOP

1 Nos boneless tight
1 Nos boneless breast
Garam
Lada sulah
Paprika

Cara membuatnya:
  1. Paling utama sekali kau kena buang segala tulang yang terdapat dalam lapisan ayam tu lah. Sangat penting, nama pun chicken chop. Wehh, siapa je nak makan chicken chop yang ada tulang. Maunya tercekik nanti. *lain lah kalau kau nak bunuh diri sendiri
  2. Pastikan tulang dan segala lemak takde yer. Kalau ayam tu tebal, kau belah dua. Jadi macam berkepak rama-rama lah gituww
  3. Buat SBP. Sebelum tu salut dengan paprika. Celup ke dalam tepung, telur dan breadcrumb
  4. Kemudian deep fry sampai kuning keemasan gituww. Makan dengan mashed potato pun sedap, tambah pula coleslaw. Yummehh !


p/s: Bersiap sedialah dengan kesedapan chicken chop ni. Lap air liur kau tu wehh, menjejeh dah.

0 pembaca TERHEBAT !:

Post a Comment

komen anda sangat dihargai :)

hak milik sepenuhnya nur ainatul mardhiah