Pages

Cari apa der ?

Wednesday, 16 April 2014

Resepi: Mashed Potato


Assalamualaikum,

Chef Dena nak kongsi resipi di kala kau kelaparan di tengah malam. Supper lah kiranya. Senang sangat nak membuatnya. Tak sampai setengah jam, melainkan ketika kau rebus kentang tu.

MASHED POTATO
1.6 Russet potato
150 ml Susu Segar
70 gm Mentega
Garam
Lada sulah

Cara membuatnya:

  1.  Macam biasa, kau perlu kupas kentang dan rebuskan sehingga lembut. Toskan. Potong kecil agar senang nak kisar
  2. Lepas dah kisar, kau masukkan dalam bekas dan campurkan dengan mentega. Gaulkan sebati
  3. Tambah telur kedalamnya. Gaul sebati
  4. Tambah garam dan lada sulah.
  5. Tambah pula susu segar ke dalamnya. *Bukan susu pekat yer. Gaul sebati
  6.  Give it a taste. Kalau sedap, maknanya dah siap. Done !


p/s: Mashed potato ni senang sebab tiada bentuk macam mashed potato lain. Any question can refer to my social account. Gua pasti akan jawab persoalan korang.

0 pembaca TERHEBAT !:

Post a Comment

komen anda sangat dihargai :)

hak milik sepenuhnya nur ainatul mardhiah